Implanty

obowiązuje od dnia 01.02.2024

Implanty zębów Kalisz, implant Kalisz

Od ponad 40 lat implanty stomatologiczne z powodzeniem stosowane są w leczeniu braków zębowych

Co to jest implant?

Implant to mała metalowa śrubka wykonana z tytanu, która doskonale łączy się z kością zastępując tym samym korzeń zęba.

Ryzyko odrzucenia implantu jest niewielkie. Zabieg umieszczenia implantu w kości przeprowadzany jest zazwyczaj w znieczuleniu miejscowym.

Wszczepiony implant zrasta się bezboleśnie z kością, stając się z czasem solidnym filarem do uzupełnień stałych w postaci koron, mostów czy też protez.

Implanty stomatologiczne:

• doskonale przejmują funkcję utraconych zębów
  • mocno i pewnie utrzymują protezę zębową
  • zostały poddane licznym badaniom i testom naukowym (skuteczność leczenia potwierdzona w 96%)
  • od lat z powodzeniem stosowane w stomatologii

Wskazania do stosowania implantów zębowych:

Implanty są optymalną metodą leczenia praktycznie wszystkich rodzajów ubytków zębowych. Doskonale sprawdzają się jako uzupełnienie zarówno pojedynczych, jak i liczniejszych braków oraz w przypadku całkowitego bezzębia.

Wszczepianie implantu

Po wykonaniu wnikliwej diagnostyki i zaplanowaniu leczenia wykonuje się zabieg wszczepienia implantu. Zabieg może być wykonany w znieczuleniu miejscowym lub (w wyjątkowych przypadkach) ogólnym.

Porównując ilość czasu jaką przeznaczamy na diagnostykę przedimplantacyjną, sam zabieg trwa w krótko. Właściwe zaplanowanie i wykonanie zabiegu gwarantuje powodzenie implantacji i trwałe zrośnięcie implantu z kością. Pierwszym krokiem podczas wykonywania zabiegu implantacji jest odpreparowanie płata okostnowo-śluzówkowego.

Zastosowanie różnego rodzaju narzędzi chirurgicznych pozwala na dokładną ocenę warunków przestrzennych podłoża kostnego. Pozytywna ocena warunków kostnych pozwala na wprowadzenie implantu do łoża kostnego. Po wykonaniu zabiegu niewielka rana zaopatrzona zostaje w szwy chirurgiczne. Wszczepianie pojedynczego implantu zazwyczaj trwa nie dłużej niż pół godziny. Jednak w zależności od stopnia trudności zabiegu oraz ilości założonych wszczepów zabieg może ulec wydłużeniu.

Efekty leczenia implantologicznego

Zęby odbudowane na implantach wymagają regularnej kontroli lekarskiej i przestrzegania właściwej higieny jamy ustnej. Odpowiednia dbałość o zęby w połączeniu z precyzyjnym planowaniem leczenia oraz poprawnym wykonaniem zabiegu implantacji są kluczowymi czynnikami zapewniającymi długotrwały sukces.

W naszej klinice implanty wszczepia dr n.med. Tomasz Nowak – specjalista chirurgii stomatologicznej (patrz - Zespół).

Zabiegi wykonywane na specjalnie do tego celu stworzonej sali zabiegowej, z wykorzystaniem najnowocześniejszego sprzętu (patrz -Gabinet). Istnieje również możliwość wykonania tego typu zabiegu w znieczuleniu ogólnym.

Rejestracja on-line